torsdag, oktober 30, 2008

Vuxenpoäng?

Jag är rädd för att jag börjar bli gammal, eller alldeles för lik min far. Igår kväll var jag så trött att inte ens träning var aktuellt för mig, crashlandade i soffan efter en dag på jobbet och blev så också sittande i över en timme innan jag lyckades palla mig upp. Insåg då att matlagning var helt out of reach, inte en chans att jag skulle orka. Däremot kände jag att jag inte kunde sitta i soffan hela kvällen, så jag bestämde mig för att besöka Ica Maxi på Strömpiren och storhandla. O, ni skulle ha sett mig där, helt i gasen med musik i öronen vandrade jag rad upp och rad ner, sjungandes och leendes. Jag älskar stora mataffärer, och när de dessutom är i princip folktomma blir lyckan total. Så där gick jag, och mös, då det slog mig att detta måste vara ett tecken på att jag börjar bli vuxen. Rös lite vid tanken, när jag det strax efter gick upp för mig att mamma verkligen avskyr att storhandla medan pappa verkligen älskar det. Så kanske är det inte ett tecken på att jag börjar bli vuxen, och om det är det... vem är rädd för att bli vuxen, anyway!? (eeeeh)
with love
Pst! Igår morse var jag så trött så jag hällde chilipeppar i filen istället för kanel, bra där!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Hanna! Läste på en annan blogg att Lottas krog i Umeå ska ha väldigt god mat. Kanske något som inte är så aktuellt nu precis när du handlat, men sen när maten sinar. =) Hoppas du har det bra! Kram