fredag, oktober 10, 2008

Sushi saved my day.

När man tror att det är kört. Att det här kommer bli en dag att förevigt minnas som en helt usel dag, då händer det oväntade och den vänds helt plötsligt till en bra dag. Låter det som jag överdramatiserar? Kanske, men jag vill trots detta slå ett slag för de små sakerna. De som gör molniga dagar soliga, de som vänder irritation till glädje och fyller än med en känsla av välbehag.

Jag vaknade och var så irriterad så jag skakade. Helt utan anledning. Försökte rannsaka mig själv, förstå vad som var grunden till denna känsla, för att kunna bearbeta den och få den att försvinna. Det gick inte, jag hade absolut ingen grund för min känsla men där var den, och brände sönder mig innefrån.

Sushi-lagande med mina nyfunna vänner räddade min dag, egentligen bara kvällen men dagens irritation har liksom bleknat nu. Vi lagade sushi, drack lite vin, snackade om allt och inget och hade en helt fantastisk kväll. När de nu för någon minut sen lämnade mig i min ensamhet, sitter jag nu med ett leende på läpparna. Jag vet fortfarande inte var som var grunden till min irritation, men den är nu borta och jag är glad, mätt och tacksam! Jag säger ju det... de är de små sakerna som gör det.



with love




2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gott med sushi! Jag har aldrig gjort det själv hemma, är inte det svårt? Här i Halmstad är det svindyrt med sushi så det blir inte att jag äter det så ofta :( Hoppas du slipper vakna med sån där irretation fler ggr! Puss

Sara Ödmark sa...

Åh, vad gott det ser ut! Hemmagjord sushi är bäst.