måndag, oktober 20, 2008

julkänslor.

Det är som om någon visste att jag aldrig skulle komma ur sängen om det va grått och trist ute idag, för någon färgade himlen rosa! Sitter vid köksbordet med min avslutade frukost framför mig och inser att jag snart måste cykla till skolan. Jag är fylld av julkänsla, det är så märkligt. Den kom först igår när jag, systeryster och nina satt och åt middag. Levande ljus, thaisoppa, nybakat bröd och ett mörker utanför fönstret. Ni vet den där glädjen man kände när man var barn när julen närmade sig? Sån blev jag, nästan lite bubblande. Skumt.

Systeryster beger sig tillbaka till kära Göteborg ikväll, 20.20 närmare bestämt, jag har ett ganska stort sug att sätta mig på tåget med henne. Åka hem bara för en vecka eller så, träffa alla godingar och bara vara. Aber nichts! Här ska vi lära oss photoshop istället, vilket iofs ska bli skit kul.
with love

Inga kommentarer: