onsdag, oktober 11, 2006

"hon och hennes gråa tjat!"

Okej, ja vet att jag har en tendens att tjata på om gråheten i vardagen, meningslöshet etc. samtidigt som jag försöker få mig själv [och kanske andra med!?] att förstå att man måste capture the moment - njuta av studen, leva för dagen och göra det bästa av varje tillfälle.. men apa, jag är sämst på just detta! I dag har jag återigen en sån där dag när meningslösheten har fyllt min maggrop, tårarna ligger precis bakom ögonlocken och väntar på första bästa tillfälle komma ut och huvudet sprängs av frågor. Jag önskar jag kunde skaka av mig känslan och le. Jag är trött på det välmenande tjatandet om min framtid, jag vill fly från alla frågor och hitta mina egna svar. I brist på dessa är jag rädd att klampa på och göra något någon annan tycker jag borde göra. De som menar så väl får mig att må sämre, små små ord och pikar som kommer från hjärtat och bara är till för att puscha mig i rätt riktning får mig att vilja rulla ihop mig som en igelkott - med taggarna utåt eller stoppa huvudet i sanden som en struts. Aaaa I give up!

Ikväll: Sverige - Island

Capture the moment - pyttsan!
pst: jag har iaf bokat UK-weekend 8-14 nov! positivt!

1 kommentar:

Frida sa...

Jag gillar din gråa blogg. Alltid lika trevligt att gå in o läsa. Man börjar alltid tänka när man har läst vad du skriver! För det gör jag inte annars!? Idag kan vi vara gråa tillsammans. Fast jag är mest förvirrad just nu tror jag! Ska inte plugga ihjäl mig, det är ingen risk! Puss!