måndag, september 01, 2008

liten skolflicka, growing big?

Kom till skolan alldeles för tidigt, en halvtimme kvar tills vi skulle samlas i hörsal F i Humhuset och jag satt redan parkerad på en bänk i solen utanför skolan. Alla hade ju informerat mig om hur låångt det var till universitetet från Teg, så jag ville ju inte bli se. Inser nu att "långt" i norrläningars mått mätt i mina mått inte är speciellt långt alls. Tog mig knappt 25 minuter att promenera från mitt hem mellan broarna till universitetet.
Hade "The Script" i lurarna när jag gick upp för trappan och närmade mig hörsal F, utanför satt det en helmängd folk och såg mer eller mindre nervösa ut.
Hela jag log. Log åt tanken att börja plugg, åt tanken att träffa nytt folk, åt tanken att faktiskt lära mig saker, åt tanken att vara i en annan stad. Jag log åt livet, sådär fånigt i min ensamhet.

Första dagen gick smärtfritt, ser framemot studierna (faktiskt), tror jag kan komma att gilla detta.
with love

Inga kommentarer: