tisdag, september 09, 2008

göteborg i umeå

Om ett fik heter Göteborg, så kan det ju inte va annat än bra!
Vi spenderade nästan 4 timmar ihop kurade i vita fotöljer. Menyn som stod skriven på griffeltavlan fick det att riktigt rinnar ur munnarna på oss: Glass med hjortronsylt och vitchoklad, Glass med kladdkaksbitar och chokladsås, varmchoklad med marshmellows och en helmängd matpajer och toasts med div läckra tillbehör.
Jag tog vatten och glass med kladdkaksbitar, Linn tog äpplekaka och kaffe och Julia tog kladdkaka och te. När servetrisen sen kom ut med vackert dekorerade tallrikar fyllda med dessa läckerheter visste jag att jag var hemma! Älska Göteborg!
Vi skulle prata om allt från presshistoria till genus och kön, men hamnade i diskussion om liv efter döden, upplevelser utomlands, livet i umeå och allt annat som inte var relevant eller hade med kursen att göra. Imorgon ska vi göra ett nytt försök, på biblioteket! Sen är det MVK-fest, med middag innan och förfest. Jag hoppas hinna/vara tillräckligt frisk för att träna med.

Le åt världen!
always with love

3 kommentarer:

Anonym sa...

HALLÅ!!!!
Jag ska ju vara den enda Julia i ditt liv =(

Anonym sa...

Varje stad borde ha en liten bit av Göteborg i sig och det verkar Umeå ha fattat :). //lill-sis <3

Sara Ödmark sa...

Glass med vit choklad! Gaaah, nu blev jag sjukt sugen.