torsdag, september 11, 2008

Examinationsuppgift i informationssökning

Jag är vaken och har precis ätit en tallrik fil med hemmalagad lingonsylt. Att vara vaken och att vara pigg är dock inte samma sak. För jag är inte pigg. Dock tänkte jag ändå ta mig an inlämninguppgiften som skall va inne på måndag. Just nu stirrar jag dock mest rakt fram. Var den tvungen att vara så förbannat tråkig? Den handlar om informationssökning, och givetvis med tanke på vad jag valt att läsa måste jag öva upp den biten. Men att leta mediekritiska bloggar, böcker om genus, artiklar som handlar om mediernas bevakning av klimatfråga och att göra en källkritiskgranskning av tre internetkällor ingår inte i saker som jag anser jätte roligt. Tyvärr. Det faktum att jag dansade arslet av mig igår och idag är segare än vanligt har antagligen ingenting att göra med att jag inte alls känner för detta. Rimlig aktivitet idag hade varit film och något gott att äta. Istället är det skoluppgifter och träning som gäller. Don't let 'em get you down.

with love

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så oerhört vacker, Hanna!! Vi följer dig och ditt äventyr i norr härifrån den södra delen av Norrland;) Saknar dig och ler när vi tänker på vårt senaste möte! Lots of love, Lycksellarna