måndag, juli 24, 2006

vardags-gnäll!


skrika rakt ut, varför kan jag inte bara få skrika rakt ut?
"Ta ut ungen härifrån, få tyst på pojken, sluta gulla med bebisen..." Men nej, givetvis inte! O va jag är trevlig, O va jag ler fint och säger det som krävs trots att ungen har skrikit 20 minuter i sträck och mamman har totalt ignorerat detta. Trots att barnet luktar bajs och har snor i hela ansiktet. Trots detta ler jag snällt, servar som om jag tjänade 1000 spänn i timmen och levererar artighets replik på artihets replik. Det sitter inprintat, kommer även de dagar (som denna) då huvudet håller på att sprängas och jag ser randigt! (röda, vita, blå, bruna, gröna, gula och oranga ränder) Egentligen gillar jag (även om jag inte får det att låta så nu!) att jobba i butik, och kunderna är allt som oftast trevliga, men idag var bara inte min dag... detta skrik och dessa ungar! Nej, idag var en dag jag borde varit hemma - för allas trevnad! Min artighet är trots allt tämligen kylig, men jag ler som om jag inte visste hur man gjorde annat... så när jag klockan 18 lämnade jobbet och satte mig på bussen hem, med Lifehouse i Ipoden, var jag mycket glad över att få komma hem till lugnet. Eller i alla fall till ett barnfritt hem. Blev midda med familjen på altanen, sen en joggingrunda med david och kvällen avslutades med ett parti kubb mot david & tomas - jag vann! weiii!

Imorgon är en ny dag, och förhoppningvis kommer leendet lättare då...

time 4 bed!
Ciao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

snyggt med svart! grattis igen :) hoppas verkligen du har en bättre dag idag än den du skrivit om hehe Jag börjar sakta men säkert må bättre...itne för att det är att lita på, kan ju vända när som helst igen.. men jag är glad för stunden ^^, skulle nog tom kunnat jobba men det skulle ju verka lite väl ambitiöst. ha det underbart! hörs sen. kramar

Frida sa...

Hej ! Förlåt jag missade din födelsedag igår ju ! Trots att vi pratat om den :P Sorry !!! Men hoppas att du hade en helt underbart bra, rolig, mysig o underbar dag ! Puss o kram !