måndag, juli 17, 2006

desidera altro?


argh! magen har värkt hela dagen, har legat på altanen o svettats som en gris och försökt ordna upp mitt liv...el hm, började plugga lite italienska, läste de på gymnasiet... el ja, gick på lektionerna! då jag hade en lärare som tyckte att de va bra att vi visste om att hon aldrig skulle ge oförberedda prov eller läxförhör så blev det för min del heller inga läxor gjorda, jag priorierade annat [tyckte jag då, suck] Ska göra ett tappert försök att tenta upp mitt G till åtminstonde VG, så jag började läsa lite idag! Bunoasera, la commessa, in tedesco, desidera, questo, -a, è /essere/ etc. Oh, va de är lätt att vara efterklok, om jag ändå gjort läxorna så hade jag inte behövt göra det här nu... men men, något ska man ju ha när solen skiner och man är ledig (kan förövrigt lägga till detta på min "att göra lista i veckan") Men jag ska inte klaga, Frida tittade förbi så vi satt på altanen, pratade och drack vatten i hettan. hon har fått lägenhet i H-stad och flyttar ifrån mig i höst, mi mi mi! redan saknad...

Senare kom Systeryster hem med en hel bunke jordgubbar som hon varit och plockat idag, nu står den framför mig och doften sprider sig i rummet... mums!

strawberry-heaven here i come!

ciao!

Inga kommentarer: