söndag, juli 16, 2006

hallonmums!


puh! det är så kvavt här inne, går knappt o andas! tapetserade en av gaderobsdörrarna, svett! ringde Erika i harpenden samtidigt som jag städade, pratade om en massa nödvändigt, (som alltid) om allt från ny lägenhet [hoppas ni hittar ngt fint i tidning, E&D] till tillverkning av smycken. sen blev det provence-vitt på den nya tapeten, 3 doors to go resten av veckan... sen tyckte jag att jag, efter min fullkornsris&
thaisoppa-middag, förtjänade en tallrik med hallonOglass [mer hallon än glass, mums] ...

trots underbart väder hemma, så längtar jag bort ... en resa, någonstans varmt, någonstans tropiskt: vill snorkla, vill äta go mat på resturang, vill dansa barfota, vill uppleva nytt, vill träffa nya människor, vill vill vill komma bort! får väl hålla tummarna för att jag skall vinna pengar eller något, hoppas på att någon bjuder mig på en två veckors semester någonstans... I WISH!!! hm, över jul kanske... brasilien? thailand? malaysia? får spara helt enkelt.

tills dess får jag drömma...

(nu musik: rigmor gustafsson i will wait for you & läsning: den amerikanska flickan, snart sova...)

ciao!




1 kommentar:

Anonym sa...

blir jag den första att lämna en 'comment' ändå ^^,
du får se till att hålla bloggen uppdaterad (konstant :) ) då det är min räddning när jag sitter på jobbet och har nada att göra. har redan läst allt som går att läsa på tjuvlyssnat/overheard in N.Y. nått annat tips på tidsfördriv? kramar