onsdag, juli 26, 2006

fylledag och tårtrecept!


Blev äldre igår, hm... d blir man ju varje dag... men de va fylledag igår (som hanna 4 år så fint sa till sin farmor när hennes farbror fyllde år...) Käkade brak midda me familjen och sen blev det tårta, mycket tårta - gott! I övrigt var det som vilken dag som helst, lite mer ångest bara... Fatta att jag har ålders noja.. suck! Funderar på om det inte vore lämpligt att sluta bli äldre nu!? Stanna i den här ålder, inte att leva just detta år om och om igen utan fortsätta som nu men inte bli äldre. Med andra ord kan ingen i min omgivning dö ifrån mig (då vi inte längre blir äldre) och jag behöver inte känna att jag måste skynda med saker (plugga, flytta etc) för jag är ju jämt 21. Hm, är inte rädd för att dö, är däremot fruktansvärt rädd för att se nära och kära dö bort... nej tack! Sanningen är väl att om det hade varit så hade man haft något annat att oroa sig för ... får helt enkelt låta det var som det är!

Ska ut och segla två dagar med familjen nu, avslappning, solc och bad - here I come!

Ciao!

Pst: tårt-tips nedan :)

Sommar smarrig tårta!

Sockerkaksbotten
Massor med Hallon
2 Passionsfrukter
Mango (minst ett paket fryst mango, om du inte tar färsk förstås)
Vispgrädde

Dela botten på mitten (eller mer beroende på va du vill) lägg först mosade mango och grädde, på nästa lager lägger du hallon och grädde. Efter detta lägger du på toppen, smetar ut grädde, lägger på bären och klämmer ut passionsfrukt över. Volá! En super smarrig tårta till ditt förfogande!

1 kommentar:

Anonym sa...

^^, jag har skaffat en blogg nu! fortfarande under uppbyggnad, men den är på g! länkade till dig btw. hoppas du får det gött på havet!