fredag, juli 14, 2006

juli i solsken


en dag som denna: juli i solsken

vaknade kl 10 av ringsignaler långt bort i fjärran, väcktes ur mina dimmiga drömmar. gjorde ordning frukost och la ner den tillsammans med handuken i min randiga po.p-påse. Ipoden och boken [den amerikanska flickan av monika fagerholm] slank också ner, lite frukt och solglasögon - en dag på havet, ja tack!

hemma från
havet satte jag listerna på plats i mitt rum, har renoverat flickrummet.. (när vännerna flyttar ut renoverar jag om i föräldrarnas hem: ta tag i dig själv, hanna!) skit snyggt blev det, brun fondvägg med guldiga blommor och provence-vita väggar... bättre än mitt tidigare grekblå rum. nu ska de bara dammsugas, fixa gaderobs dörrarna och sen detaljer som lampor, skrivbord etc.

efter en hel påse ahlgrens bilar och massvis med vindruvor inser jag nu att det inte finns något sätt att undvika middagen, den måste bara lagas...

Ciao!

psst: bilden är inte fr idag, men visst är den fin?

Inga kommentarer: