fredag, november 14, 2008

grått göteborg & freaking skoluppgift

Det har vräkt ner vatten från himlen hela morgonen. Till och med i drömmen uppfattade jag denna strida ström av vatten, det vävdes in i min dröm och när jag vaknade visste jag, utan att ha tittat ut, att det regnade. Märkligt. Göteborg är tämligen grått idag.

Sitter och försöker göra klart min uppgift som skall in på måndag, sanningen är att jag försöker börja. Vi har i uppgift att leta upp en artikel som skall vara ett exempel på politisk kommunikation, och tillämpa litteraturen vi läser till det vi sedan skriver om denna. Det sägs att över hälften av alla artiklar som skrivs är politiskt kommunikativa, well.. låt oss säga att det gått mig helt förbi idag när jag försökt hitta något bra att jobba med! Suck. Snart skall jag istället dra till jobbet, ska jobba 4 timmar ihop med människor jag verkligen saknat, ska bli skit kul! Efter det är det häng med Anna för att sedan sluta upp med fler godingar och äta middag.
Så jag har ungefär en timme på mig idag att få någon form av skolarbete gjort.. och ja, vi ser ju hur bra det går!

Ta dig samman, människa!
with love

Inga kommentarer: