måndag, november 03, 2008

bloggar.bloggare.

Sitter här och borde göra klart de sista på min hemsideskiss men hamnade surfandes runt mellan olika bloggar. Insåg att det var ett tagsedan jag läste en av mina favoriter, "Ett liv i exil", så jag startade där, utnyttjade länkarna folk angivit till sina egna bloggar när de lämnat kommentarer och letade mig vidare till andra bloggar. Jag är ju en sucker för bloggar som handlar om "vanligt" liv, små stora tankar, bloggar som inte kanske alltid är helt utlämnande men som ändå ger en hint om vad som händer. Målande beskrivningar och rappa kommentarer. Jag faller inte för "dagens outfit", "mitt bästa sminktips" eller mils långa listor över vad tjejer i 17års ålder har respektive inte har gjort. Det är för mig ett mysterium hur sådana bloggar kan få så mycket uppmärksamhet, för mig är en bra blogg som en bra bok - man vill veta vad som händer med huvudpersonen/bloggaren. Uppenbarligen är resten av svergie av en annan åsikt, i alla fall om vi kikar in på "bloggtoppen" och ser vad som toppar listorna. Hello, modebloggar! Uäh! Det är sällan när jag surfar runt som jag hittar nya bloggar jag gillar, någon som har något tips?

Jag tänker nu göra klart min skiss, börjar bli hyfsat nöjd men man är ju så illa petig... Kanske borde försöka få i mig frukost med, har trots allt varit uppe sen 9, men det är som någon fyllt min hals med rakblad det gör så groteskt ont att svälja!

with love
Pst! "Efter tio" på Tv4 är verkligen ett morgonprogram jag diggar, bara en parantes.

Inga kommentarer: