måndag, augusti 11, 2008

packa - the hard way.

Att packa ner kläder för att åka på semester är en sak.
Det river inte upp några känslor och åkallar inga minnen.
Att packa ner hela sitt liv i kartonger och väskor är en helt annat.
Jag snubblar över skrift, bilder och saker jag glömde jag hade.
Sorterar, slänger och ratar saker som hängt med i många år utan funktion.
Sparar minnen, bilder och små lappar med kloka ord.
Jag kan inte packa utan att finna mig själv sittande på golvet mitt i mitt liv.
Omringad av bilder på vänner, ord från familjen, saknad och kärlek.
Jag ler åt det som varit och inser hur brutalt mycket jag kommer sakna var och en.
Samtidigt har jag en kittlande känsla i magen.
En glädje över att öppna en ny dörr, uppleva något nytt.

I'll keep you close to my heart.

♥♥♥

Inga kommentarer: