söndag, augusti 31, 2008

night and day

Jag undrar åt vilket hålla man skall cykla för att snabbast fly stan och komma bort från husen?

Tidigare var valet av tillflyktsplats enkelt - havet. Jag visste utan tvekan vilja vägar som tog mig dit, vilka klippor som var mest ströv-vänliga och bästa platsen att få skydd från vinden. (oavsett riktning) Trots att jag och nina vandrat runt flera dagar i streck har våra mål alltid varit något köpcenter eller någon byggnad. Vi bor "mellan broarna" som det kallas, så varje dag när jag går in till stan eller upp till universitetet ser jag vatten. Mitt i älven som skiljer oss från centrum ligger en ö som de så fyndigt har gett namnet "ön". Vi traskade omkring där lite i förrgår, hittade en hel mängd lingon precis vid vägkanten, så snart skall de plockas och kokas lingonsylt!
Igår gjorde vi stan på dagen, kunde lika gärna varit göteborg en regning höstdag, för tjena vad det vräkte ner! Antar det är Umeås sätt att hälsa oss välkomna och hoppas vi skall trivas! Det är mycket kallare här än ni har det hemma just nu, bara 9 grader men idag skiner solen som aldrig för och det är helt ljuvligt utomhus!
Kvällen spenderades på Corona, ett studenhak, hade väldigt kul och en helt lagom kväll.

Inte har jag gjort många knop idag inte, en promenad har vi gått och sen ätit en helmängd plättar. Somnade till en stund i soffan när jag satt och läste, lyssnar nu till nina som snusar.

Imorgon börjar verkligheten, sjukt, plugga, verkligen? jag? får se hur det går...
with love

Inga kommentarer: