torsdag, augusti 28, 2008

first day, first steps...

Tåg är alltid sena när jag är på dem. Så var även detta. Till min, men mest till Ninas glädje, då hon kom 10 minuter efter tåget skulle gå. En halvtimma försenade lämnade vi göteborg, kurade ihop oss i vår sovvagn, såg 2 filmer och somnade sedan någonstans efter Uppsala. Jag sov hela natten och vaknade först när klockan ringde vid 7.20, framme i Umeå var vi dock inte förrän halv 10 någon gång. Sedan dess har dagen gått i ett, sängar, tv och tvbänk inhandlats. Kläder uppackats, möbler burits och sen storhandling av mat. Damp ner i soffan vid 19 och insåg att dagen verkligen rusat iväg, så skönt att fått allt gjort dock! Imorgon hoppas jag att våra lådor kommer med bussgods som lovat, så vi kan plocka upp resten.

Fick frågan vad jag tycker om Umeå so far, måste säga att mitt spring från myrorna, till röda korset, till statoil, till mataffären och hit hem igen inte sagt mig så mycket. Hann även med att lämna in mitt Cv i de två frilufsbutiker jag hittat än, hoppas på att få extra jobb där. Stack även in näsan hos Polarn O. Pyret, men fy hon va inge trevlig! Så jag hoppas på Utebutiken, får kanske söka fler jobb imon.

Imorgon ska vi leta cyklar, sen packa upp lådor (håll tummarna för oss) och sen blir det kanske till att göra stan på kvällen. Se Umeå by night!
with love
(gosh i miss u)

Inga kommentarer: