tisdag, augusti 26, 2008

dagen innan.

Jag har en bil fylld med saker som borde lastas in, jag har ett rum fyllt med lådor som borde fraktas borta, jag har ett hjärta fyllt av kärlek till allt som finns här och en hjärna som går på högvarv för att få allt att gå ihop.

Klev upp strax efter 6 i morse, brevduvegatan - korsgata - renova - korsgatan - hem. Nu är allt som fanns av vårat hem på Brevduvegatan bort städat, nu är det ett tomtskal av det som varit. Kände mig faktiskt lite sentimental när jag tog mina sista saker, gick med handen längst fönsterbrädan i mitt rum, tittade ut över den ovårdade trägården, studsmattan och kände lite tomhet inombords. Det var ett bra år, mycket bra år!

Nu är även tågbiljetterna bokade, imorgon kl 17 sitter jag där, med alla mina saker, känslor och.. ja, hur känner jag då? Det återstår att se..

Jobbade min sista dag på Naturkompaniet igår, goa underbara genomhärliga människor! Kommer sakna varenda en, fick bästaste presenten med! Fylld med kärlek sprang jag därifrån, stressad och försenad.

Dags att ta tag i vad jag tappert försöker undvika, det sista packandet och lastandet för att sen köra lådorna till Bussgods som skall föra dem t Norrland.
!Kärlek

Inga kommentarer: