lördag, september 02, 2006

trodde du var religös!?

Hade en sån härlig pappa med sina två döttrar i affären idag! Vi har haft en godisskål stående på disken de senaste två dagarna, döttrarna upptäckte givetvis denna men sa först ingenting. Skickade dock långa drömska blickar mot den då och då. När de skulle gå sa den äldsta tjejen till sin pappa:
- Godis!
- Nej inte skall du ha godis... svarade pappan
- Jooo, godis!
- Nej men det är ju söndag [eeeeh lördag! pappan tittar på mig och blinkar, alla sätt e bra utan de dåliga eller!?]
- Gooooodis!
- Men vad skulle Gud säga då? Han skulle ju flippa... [eeeeh igen! va??!]
Flickan upprepar återigen Godis [kan ungen inga andra ord?]
Pappan: Jag som trodde du var religös?! [q?]
Ungen ger sig inte, men de gör inte pappan heller utan han går bara och ungarna traskar trumpet efter. Någon minut senare kommer de tillbaka, flickorna rödgråtna och pappan smått irriterad.
Han tittar på mig o säger: Ja va gör man när de börjar grina!? Flickor vad va det ni skulle fråga tanten? [eeeeh nr 3, vaddå tant?!] Den äldsta tjejen tittar på mig och säger: Godis! Jag lyfter ner godisskålen och de tar varsin! Flickorna är nu lyckliga, jag är nöjd över min insatt men fortfarande mycket konfunderad över pappans sätt att försöka få flickorna att inte äta godis..!!

1 kommentar:

Frida sa...

Vad har godis o religion med varandra o göra?! Men du är väl en tant? ;)
Hoppas att allt annat är tipptopp!!! Kram kram!