måndag, september 11, 2006

ny vecka

Fullspäckad vecka framför mig! O när vardagen rullar på utan tid för spontana inslag, då vill jag ofta bara knyckla ihop almanackansblad och elda upp dem. Glömma att jag skall jobba, glömma klipptiden och träningen. Glömma att jag planerat After work med jobbet på torsdag, glömma släktmiddagen söndag eftermiddag och glömma mötet på onsdag.... men det fungerar ju inte så och de gånger då almanackan gapar tomt mot en, då finns det minsann ingen spontanitet och då önskar man att man hade något att fylla dagarna med. Well, thats me... oavsett hur många roliga saker almanackan är fylld med, så har jag alltid hatat vetskapen om att jag inte kan vakna och göra precis vad jag vill! [även fast den bittra sanningen är att jag antagligen skulle göra ingenting] Tänk om man en morgon vaknade och världen verkligen låg framför ens fötter.. man kunde göra vad som helst, det skulle inte finnas några hinder överhuvudtaget!

men så är det inte.. o imorgon blir det morgonpromenad med frida på distans, cykla till jobbet vid 10 för att jobba till 19.25 och sedan cykla hem...

nu skall jag dock sova efter en skön kväll med härliga vänner. [hemliga ingredienser för en lyckad chillkväll: fruktsallad, soffa, en galen katt & goda vänner]

ciao!

Inga kommentarer: