torsdag, augusti 31, 2006

amore vincit omnia?

jag är dålig på att skriva glädje, dålig på att formulera långa stycken fyllda av lycka. det är lättare att skriva oändlgt långa texter om sorg. så har det alltid varit, pennan har större plats i mitt liv när mitt liv är skit. blocket ligger nedstoppat i väskan när livet helt enkelt inte fungerar överhuvudtaget. that's me. allting är bara märkligt just nu, en obehaglig känsla i maggropen och jag vet inte varför jag ens skulle anstränga mig för att komma upp ur sängen i morgonbitti! oh va jag hatar den här känslan. oh vad jag hatar likgiltighet. men det är sån jag är. nu. va hos frida idag gav henne en stor kram och små pratade lite medans hon packade de sista. imorgon går hennes flyttlass till h-stad. saknad. skit oxå. utan mina vänner är jag verkligen tom. samtidigt så försöker jag leva med en tanke i bakhuvudet: att inte bygga min lycka i andra människor. hitta den i något bestående. men vad är bestående? vad finns alltid kvar..no matter what!! Om gud finns...då borde han rimligtvis alltid finnas, oavsett mitt beteende, mina tankar el vad som händer i världen... o om han inte finns så finns det heller inte något som är bestående.. allt är bara tillfälligt. vänner, familj, lycka, saker och till och med kärlek, allt försvinner förr el senare. o gör inte de det så gör du det. men om gud finns, då består vi... lever i evigheten.. meningen med livet skulle i såfall vara att nå denna evighet, men om gud inte finns.. så försvinner den meningen. o va e då meningen med livet ? är det alla dessa tillfälliga saker..? att ha vänner, att ha familj, störst hus och snyggast bil.. saker som, utan att man vet om det, kan ryckas i från en! eller är det helt enkelt bara så att man får acceptera att det finns ingen mening..? va gör jag isf här... de e ju bara meningslöst! nej ja blir inte klok, o inte mår jag bättre av alla tankar heller.... Virrevarv!

[för att göra ett extrem hopp] folk som besöker en när man jobbar är guld värt, fått 4 besök imon loppet av två dagar. blir nästan fånigt glad. mer sådant, det uppskattas!

borde sova och släppa tankarna för idag...

ciao!

Inga kommentarer: