fredag, augusti 18, 2006

A night to remember!

Allt hände så långsamt så jag hann inte ens reagera. Jag satt där i framsätet skönt tillbaka lutad med kudden i knät, ganska nöjd med tillvaron [det är ju för mysigt att åka bil mitt i natten]...
plötsligt står bilen i diket, med fronten mot ett fett rör ... Ingen av oss reagerade speciellt kvickt, vi satt i bilen o tittade på eländet. En djup suck och sen klev vi ur, ställde oss vid sidan om bilen, tittade på fronten, på röret, på bilen, på varandra och sen kunde ingen hålla sig - gapskratt! Mitt i detta väldigt allvarliga, så var det ändå oerhört komiskt!

Vi var på väg från steninge till göteborg, hade på några vänners rekommendation tagit en annan väg en den vi kom. Av någon anledning missade föraren (vill inte utelämna ngn i denna återberättelse av gårdagen.) en "oberhörig trafik äga ej tillträde"-skylt och körde in på den avstängda vägen. Efter att ha insett att det va fel så fanns inte mycket mer att göra än att vända, av ngn anledning får han för sig att göra en handbromssladd men ångrade sig mitt i... resultatet blev att bilen inte svängde runt helt utan i stället gled ner i diket.

Så där stod vi, klockan 2 på natten, mitt ute i ingenstans, på en avstängd väg, med vänner cirka en 20 min bort som inte har någon mottagning på sina mobiler och en bil i diket! Vad gör man? Först gick vi ut till vägen, hoppades på att ngn bil skulle komma, ringde nummer upplysningen fick tag på numret till bärningen, vinkade in en man som försökte dra upp vår bil med hälp av bogseringslina (linan gick sönder), vi ringde bärgningen "kommer om 20 min", vänta, vänta, vänta... Bärningsmannen kommer, har något fel på halsen och kan inte prata ordentligt, viskar knappt ohörbart vad han vill ha hjälp med, lyckas på upp bilen ur diket frågar (återigen knappt hörbart) vad vi gör inne på en avstängd väg! Bilen är dock uppe: Muchas Gracias, mannen-utan-röst!

Otroligt nog är bilen oskadd, det gick knappt att se på fronten att den burit ungefär hela bilens vikt (lite överdrivet kanske..) ... vilken lättnad!

Så såg min torsdagnatt ut... helt sjukt! Klockan var nog 6 innan vi var tillbaka i göteborg.. trötta och lättade över att inget allvarligare skett kunde jag sova gott... sicket äventyr!

Ciao!

Inga kommentarer: