söndag, mars 02, 2008

Oviktigt och antagligen helt ointressant

Ibland får jag för mig märkliga saker. Ett tag var jag tvungen att köpa godis efter färg, allt tvunget att vara rosa eller svart. Så det blev saltafiskar, gelehallon, djungelvrål och zoo etc. Även Geisha gick bra, trots att den är brun när man tar av pappret. Det roliga i detta är att jag inte tycker att rosa godisar är de godaste, nej, jag är den som alltid väljer oranga eller gula. Apelsin eller Citron, det är de givna smakerna! Trots detta handlade jag rosa godisar i säkert ett halvår, bara för att jag hade fått en fix ide. För att det såg fint ut i påsen, svart och rosa!

Idag insåg jag varför våran dusch inte håller tätt, eller jag har ju länge insett varför, det är ju en stor glipa mellan de båda dörrarna. Idag insåg jag dock att denna glipan beror på att någon satt dörren åt fel håll när de installerade den! Bright, mycket bright! Så jag vände på dörren, så att gummilisterna kunde gå ihop, och vips har vi en dusch som inte läcker!

Cykeln är röd, trots att jag är tjej har jag aldrig haft en röd cykel. Nu får jag min första. En ärvd sådan, jag har nog aldrig haft en ärvd cykel heller om sanningen ska fram. Jag är ju äldsta barnet... Denna cykeln är i alla fall ärvd. Den va farfars, en röd mountainbike med 21 växlar. Jag är stolt över min nya cykel. Och farfar, jag ska slita den med hälsan! (älskar dig, jämt!)

kärlek

Inga kommentarer: