tisdag, mars 04, 2008

alle bare forlater deg

På kvällerna har jag alltid massa bra idéer om vad jag skall göra innan jag går till jobbet nästa dag. Som igår när jag gick och la mig tidigt tänkte jag: va gött nu kan jag gå upp och jogga imorgon innan frukost. När väckarklockan ringde fick jag släpa mig upp ur sängen. [trots att jag fått mina 8 timmar är jag helt slut] Jag lyckas ta mig ut till vardagsrummet och kika på termometern, Noll grader. Inte en chans att jag pallade gå ut och jogga klockan 7 på morgonen i noll grader och isblåst. I och försig var det underbart soligt, men ändå isblåst! Så nu är det kväll och återigen sitter jag här och tänker: Hm, imorgon bitti ska jag jogga innan jobbet.
Om det nu i morgon skulle visa sig att det inte blåser is och är endas noll grader, så skulle jag med all säkerhet hitta en annan anledning till varför jag inte skall jogga. [för det gör jag alltid]
Varför har jag så många bra tankar på kvällen och varför lyckas jag inte göra dem tillverklighet på morgonen?

Norska är grymt svårt när det inte pratas utan skrivs. dagens norska mening: alle bara forlater deg = alla bara lämnar dig [den va ju given, noot]

!kärlek

Inga kommentarer: