söndag, mars 23, 2008

"Life is like a box of chocolate, you'll never know what you're gone get."

En fras jag inte hört allt för ofta i mitt liv, klart någon klämmer ur sig den lite då och då. Men jag skulle vilja hävda att användadet av den här meningen har varit mindre aktiv de senaste fyra åren. Fram tills idag. Samtal med härlig vän som spenderar tiden borta i värmen avslutas med att han skriver: "don't forget, life is like a box of chocolate" Cirka två minuter senare får jag ett sms av min chef, ang dagens tvutbud, detta avslutas med "Livet är ju bekant som en chokladask:)" Jag och min kombo satt under denna tiden upp krypta i varsin soffa med filtar för fönstrerna för att försöka förneka det faktum att solen skiner och att det egentligen inte är okej att sitta och se en film klockan 12 på dagen. Vilket vi alla fall gjorde, ingen mindre än Forrest Gump. En klassiker som jag faktiskt inte hade sett innan. Cirka en 5 minuter efter sms:et om chokladasken damp ner, alltså ungefär 7 minuter efter att min vän avslutat vårat samtal med att förmedla exakt samma sak... ja, då klämmer givetvis någon i filmen ur sig "Life is like a box of chocolate."


I mitt stilla sinne undrar jag, vad är det någon vill tala om för mig just idag?
!kärlek

Inga kommentarer: