tisdag, mars 17, 2009

matlådor

Det finns något jag avskyr med matlådor, jag menar egentligen är jag nog en av de allra största anhängarna till matlådor. Ja menar, heelloo jag är för sjutton student, über fattig och fett äcklad av snabbmat! Så yes, matlådor är helt min grej. Men, jag absolut avskyr när jag måste göra matlådan på morgonen! När frysen gapar tomt på välförberedda lådor redo att tinas, och när middagen igår bestod av amerikanska pannkakor som jag o Amanda åt upp innan de landat på tallriken! Att göra matlådan på morgonen ger mig någon form av äckelkänsla, och gör lunchen as tråkig för jag har ju redan kännt doften av den maten den dagen. O dessutom alldeles för tidigt!

Idag behöver jag egentligen bara koka pasta, för det stod en liten låda i min frys, men även detta känns jobbigt och jag vet att jag när lunchen kommer inte alls kommer vara sugen på det som finns i min låda. Svampsås & pasta, någon som vill byta lunchlåda med mig idag?


with love

1 kommentar:

Anonym sa...

jag ogillar med matlådor, fast inte av den orsaken. jag ogillar matlådor för att jag inte gillar rester och att värma mat...jag är verkligen petig..usch, nästan bortskämd..fast det vill jag inte säga. Kram