måndag, mars 16, 2009

dagar passerar märkbart ibland.

Det är spännande det här med hur dagar kan vara av olika vikt för olika människor. Det är spännande att en timme i mitt liv kan krypa sig fram, medan hos någon annan är den över innan man hunnit blinka, jag vet att jag nämnt detta förut, men det är intressant. Hur tid inte är något bestämt utan en uppfattning, och hur snabbt det går beror på vad du gör. Konstigt att vi trots det mäter allt i tid och har bestämt hur lång en timme, en minut och en sekund är... Allt hade dock varit väldigt jobbigt om vi inte hade några bestämmelser för tid!

Idag har inte smugit sig fram, men inte varit över i ett nafs heller, idag är nog en sådär lagomdag. Där tiden inte går så långsamt att jag blivit uttråkad, men inte heller så snabbt att jag när dagen nu nått sitt slut undrat vart den tog vägen.

Min lagomdag kan för någon annan varit en riktig seg dag, eller en såndär riktigt minnesvärd dag. Det bästa exemplet på en minnesvärd måndag den 16/3 2009, är mina kära vänner L & Ds dag. För idag har de nämligen fått tillskott i sin fina lilla familj, en son. Denna dag kommer för dem förevigt minnas som en varmdag fylld av kärlek och föralltid vara bevarad i deras hjärtan.
Det är en dag de aldrig glömmer.

välkommen till världen, lille du.

with love

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas han blir varmt välkomnad av fler. kram