torsdag, mars 12, 2009

drömmar

Ni vet hur man vaknar med andan i halsen och ont i hela kroppen, hur drömmen följer med en när man vaknar. Man minns detaljer, känslor och uttryck från natten, och man vaknar tämligen förvirrad. Så var det igår, och så var det idag dock av två helt olika skäl. Gårdagens dröm var konstig, på ett roligt sätt. Den gick inte så mycket in på detaljer, utöver det faktum att mitt ex stod klädd i en gul/guldig sidenklänning framför spegeln. Vilket redan där har spårat, och av någon anledning kunde jag inte skaka av mig bilden av honom när jag vaknat. I natt var dock värre, jag drömde om död och sjukdom, och jag grät något hysteriskt och sprang. Sprang för att berätta, sprang för att fly från vad jag just hört. Den var jobbig, riktigt tung och jag vaknade utan speciellt stor glädje till att kliva ut i denna ny dag. Det är läskigt med drömmar som är så verkliga att man när man vaknar inte riktigt vet om det är sant eller ej.

Nu är jag i alla fall uppe, jag vet att det var en dröm och även om jag inte riktigt skakat av mig den än tänker jag göra det. Förhoppningsvis snart. För jag har en del att ta tag i, en hemtenta som skall påbörjas och sen läser jag en bildbehandlingskurs på distans, och det är verkligen på tiden att jag börjar läsa den litteraturen!


Mot skolan helt enkelt!

with love

Inga kommentarer: