onsdag, juli 25, 2007

ännu ett år...

Det är längesedan födelsedagar slutade vara viktiga, men det innebär inte att de slutar inträffa. Nej nej, här ska grattas, tårtor skall ätas och sånger skall sjungas. Mitt i det hela så - JA, jag uppskattar omtanken, sången och tårtan smakar gott. Födelsedagen kommer aldrig gå tillbaka till att vara höjdpunkten i ens liv, som när man var runt sju bast och hade en lång önskelista med diverse livsviktiga saker man kunde önska sig. Den perioden i ens liv är förbi. För varje år som går inser jag att nya perioder tar vid utan att man märker det, helt plötsligt får man en dammsugare i födelsedagspresent[kan det innebära något annat än att man faktiskt börjar bli vuxen?] och kan inte göra annat än att titta på den och i sitt stilla sinne undra: när blev jag så gammal? Det finns bra presenter och det finns roliga - dessa går inte alltid hand i hand[dagens insikt]


/h

1 kommentar:

Frida sa...

GRATTIS!!! En dammsugare är definitivt ett tecken på att man blir gammal, men visst kan man älska att fylla år ändå?! Det gör iaf jag! Puss!