söndag, november 19, 2006

Tillbaks till barndomen

[I bakrunden hörs skratt, barnskrik och förmanande föräldrar]
I fredags hängde jag med farfar [på målarkurs, underbart härligt]... genast är man ganska liten igen... både i ålder och erfarenhet mätt.
Skratten, barnskriken och de förmanande föräldrarna som hörs i bakrunden är från tv:n, syrran tittar på filmer på oss när vi är små. När man ser skratten [och gråten när pappa inte vill lägga memory med en oerhört ättrig hanna i 4års ålder], när man ser hur unga ens far- och morföräldrar är och när man ser hur lätt allt var då, då vill man återigen spola tillbaka tiden några år. Vad hade jag gjort annorlunda?
Truth to speak, visst jag har gjort mina tabbar och förlåt till alla som någonsin blivit sårade av mig, men inte är det så mycket man hade ändrat på...? Visst, jag hade tagit de där musiklektionerna farmor alltid velat, jag hade kanske läst svenska läxa en gång till och de finns nog ett antal saker jag sagt och gjort som jag tagit tillbaka. Om vi nu + ihop alla + och - så är jag i slutändan ganska nöjd med reslutatet... Får man säga det utan att låta alltför kaxig? [hehe]

[ett hopp]Just nu dör jag så fort jag hör Alicia Keys : If I ain't got you. Thank God for YouTub ... (då jag inte har låten på datorn är detta min räddning..)

/h

pst: jag fick i väg mailet, hoppas hoppas. Håll tummarna för mig...

Inga kommentarer: