tisdag, november 28, 2006

jul!

En vecka har gått och allt på min "en tisdagsvillha lista" kvarstår! Patetiskt! Kan dock lägga till en punk:

  • jul

Japp, mitt julsug har ökat drastiskt det senaste dagarna! Ser framemot att få upp adventsljusstakarna i fönstrena, äta extremt mycket pepparkakor, slå in paket, dricka julmust tills magsäcken nästan fräts sönder, umgås med släkten och mysa! Julen börjar på fredag - 1 December! För visst får man lov att ha jul heela december månad? Med dagar fyllda av pepparkakor, levandeljus och annat gott. Med julen borde lugnet infinna sig men numera är det snarare stressen som hopar sig över oss! Så va sägas om att bojkotta julklapparna på julafton och skita i att klämma in Kalle klockan 15? Va sägs om att bara njuta av allt det som man så ofta annars låter stressen försumma? Nära och kära - de som i slutändan gör livet värt att leva.

/h

pst. glömde ja nämna att jag jobbar julafton?

1 kommentar:

Anonym sa...

jobba jul? suck!! lider med dig. det borde vara forbjudet! kom precis fran urban outfitters och hittade itne den klanningen. men jag fortsatter halla mina ogon oppna, de har tre till i chicago :) lar besoka nagra till :) kramar