tisdag, november 14, 2006

Back where I belong?

Jag kom in i England, trots mitt grisrosa pass.. Men ladyn i passkontrollen var ju bara tvungen att spydigt fråga "Why do you have an temporary passport?" samtidigt som hon blängde på mig, och inte bara en gång utan flera innan hon kunde acceptera mitt "jag kunde inte hitta det riktiga passet"-svar! As IF it wasn't enough that I had to pay for the passport.. [förlåt, jag ältar detta, men jag tycker det är en grotesk summa pengar för något som används EN gng!] Jag glömde dock den spydiga ladyn snabbt och njöt till fullo av min vistelse i england.
Blev två dagar i hektiska london och tre dagar i lugna Harpenden, när man ser de båda ställena kan man inte fatta att de ligger 25 minuter ifrån varandra, sicka kontraster. Storstadsliv Vs Lantliv. Jag hade det i alla fall mycket bra på båda ställena, bra mini semester!

Imorgon är det tillbaka till jobbet igen, skall på julfrukost klockan 8 för att sedan jobba fram tills 19. Låång dag... Julfrukost förövrigt, och det är bara november! Till och med bara den 15 november - gosh! En månad till lucia... Snart är hösten över - shit även den gick fort!

Nej, nu skall jag krypa ner i sängen och fortsätta läsa min utomordentliga bok ...

"Jag är vid liv, sade han till pojken medan han åt dadlar
från ett fat en kväll utan lägereldar och utan måne.
'När jag sitter och äter då sitter jag endast och äter.
Om jag är på vandring vandrar jag.
Om jag måste strida blir det en dag lika god som någon anna att dö.
För jag lever varken i det förflutna eller i framtiden.
För mig exsisterar bara nuet, det är det enda som intresserar mig.
Om du alltid lyckas leva i nuet blir du en lycklig man."
ur Alkemisten av Paulo Coelho
/H
pst: bilden är från brittish museum

1 kommentar:

Anonym sa...

hej min van! skont att du kom ivag till (och in) i England! Traffade en kille for nagra timmar sen som innan han kom hit var i Peru! Jag vill ocksa till Peru! :) Vill aldrig sluta resa! Langa som korta resor, men de gor sa mycket! Att det finns sa manga olika verkligheter och vardagar i ett och samma liv - skont!
Nu skall vi fortsatta tillbaka till varat hostel (med kackerlackor overallt) och laga mat. ha det underbart! kramar i mangder! lotta