fredag, juli 11, 2008

bleeding heart

Någon har öppnat himlen och en ström av droppar faller mot marken, det regnar så kraftigt att man inte kan urskilja dem. Jag vaknar sällan av att det regnar, antagligen sov jag inte tillräckligt djupt. Väl vaken är det svårt att somna om. Riktigt svårt. Jag undrar varför det känns som mitt hjärta sitter på utsidan, varför jag mår illa och känner mig som jag måste spy. Sen klarnar det och jag vet precis varför det känns som det gör. Varför jag vill lämna jordensyta och bara sluta exsistera ett tag.

Du gav allt, men tog allt tillbaka.
Jag borde förstått, men jag förstod inte,
jag förstod inte orden när de lämnade dina läppar.
Och innan de hade landat inombords, tog du dem tillbaka.
Den enda tanken som hann korsa mina vägar var:
vad händer om det inte funkar? Vad händer om vi har fel?
Jag slipper oroa mig, nu vet jag precis vad som händer.
Nu funderar jag bara på vad som är värst:
Ett mörbultat hjärta eller en förlorad vän?
Well, jag har båda!

You can spend your hole life in fear or pain,
but love is only as deep as the risk you take.

!kärlek

Inga kommentarer: