söndag, juni 29, 2008

sömnlösa nätter

När man borde sova då ligger jag uppe och grubblar. Saker får mig att vrida och vända mig i sängen utan möjlighet till sömn. Det var då jag brukade fylla a4 sidor med långa texter, tömma ur mig själv genom färgtuber på dukar... men idag är allt tomt! Tankarna och känslorna bultar därinne, men... där får de också stanna. För jag kan inte formulera samma meningar igen, eller måla samma tavlor. Även om allt har förändrats, så är allt också som det var.

Saknade finns efter samma människor, längtan finns efter ett nytt liv, glädjen finns över samma vänner, tristessen infinner sig över samma vardag och kärleken finns till samma människor.

En god vän har träffat en möjlig framtida kärlek, glad, rädd och fjärillsfylld möter han nu vardagen. Själv står jag och väger på en fot och vet inte vart jag skall sätta ner nästa, rädd, glad och inte lika fjärillsfylld.

You can spend your hole life in fear and pain, but love is only as deep as the risk you take.
Jag vill våga
Jag vill våga leva fullt ut
[om jag hoppar, vem fångar mig då?]


Inga kommentarer: