torsdag, maj 15, 2008

morgontrött!

"Måste man verkligen jobba för att få pengar? Jag vill inte jobba..." (härlig vän)
"Tala om för mig när du kommit på hur man gör... Jag vill inte heller jobba!" (jag)
"Vännen, du är det första jag ringer när jag vet!" (härlig vän)

Jag väntar på detta samtal, i hopp om att jag skall slippa släpa mina tunga ben och mitt trött huvud till jobbet idag. Skulle vilja krypa tillbaka nere i sängen, låta rullgardinen vara nerdragen hela dagen och bara njuta av min nybäddade säng. Sanningen är dock att om jag hade varit ledig hade jag varit uttråkad efter 4 sekunder, letat folk som ville leka och sen gjort något. [eventuellt börjar klättra på väggarna om jag inte hittat något att göra] Tanken om sängen lockar ändå...

L drar till USA idag, så jag får FL hemma. [den nya versionen av FF] Skall bli skönt [ta in åt dig nu..läs tre meningar till] att ha lägenheten för sig själv! Bara njuta av ensamheten, läsa en bra bok eller se en bra film. Laga en god middag och bara vara! Eeeh, who am I kidding? Må hända att det är skönt i kväll, sen kommer ja va [ta-da] uttråkad!

dags o cykla till jobbet!
!Kärlek

Inga kommentarer: