tisdag, februari 13, 2007

Russin och Jag är redan trött på alla hjärtans dag

Det rinner snor ur min näsa, och med russin paketet i ena handen sitter jag ihop kurad i min säng med beslutsångest om vilken film jag ska se ikväll. Ska jag se något som får mig att skratta? Gråta? Vilja bli kär? Nej, vid närmare eftertanke.. inget kärleks-tjafs, det kommer ändå stå mig upp till öronen imorgon. Folk har tjatar ju redan "Vad skall du göra på alla hjärtans dag?" "Skall du skicka något till någon?" "Har du någon dejt?" etc. etc. Svaret är nej på alla frågor, Nej jag skall inte göra något, Nej jag skall inte skicka något, Nej jag har ingen dejt...

Jag är inget stort fan av denna amerikaniserade tillställning, en dag då du skall visa lite extra mycket hur mycket någon betyder för dig. Din kärlek skall lysa lika stark som solen, du skall ge fina blommor, choklad eller något romantiskt/gulligt till din partner. Vänta jag skall bara spy... Alla hjärtans dag är fånigt - tycker du om någon: visa det jämt! Man skall inte behöva ett datum, en speciell dag, för att visa någon att man gillar den, eller ge sin vän en bukett blommor som tack för den den är... Gör det jämt!

Pyttsan!

Nu skall jag äta upp d sista 250 gramen russin jag har kvar i min ask och dregla över någon het skådespelare, i hopp om att jag imorgon (trots mina bittra åsikter om denna dag) skall bli glatt överraskad av någon som vill visa lite kärlek for no reason at all (eeh alla hjärtans dag).... Så känn frihet, mina vänner!

Kärlek/h

1 kommentar:

smurfen sa...

I couldn't agree more. Alla hjärtans dag suge rverkligen fett mkt ! And that's the end of the story my friend ! Puss