lördag, februari 03, 2007

Dags att börja dricka kaffe?

Idag fick jag för mig att jag kanske borde dricka kaffe, gick förbi Mauritz på fredsgatan när jag skulle posta ett brev... Luktade rostade kaffebönor, värme och lugn. Precis som det luktade om köket, mamma och pappa när man var lite på morgonen. När man ser folk dricka kaffe, av alla de slag, så ser det ju gott ut. Kaffe Latté, Kaffe Mocca, Expresso etc etc. Det låter gott och det ser gott ut. Så varför smakar det inte gott? Har aldrig förstått mig på det där med att tvinga mig dricka/äta något tills man tycker det är gott. "Du vänjer dig", ja men va sjutton är det inte gott varför skall jag då trycka i mig det? En anledning är ju om det är nyttigt, men om det verken är det eller gott.. då kan det vara! Kaffe & Ost är två ypperliga exempel på saker som inte är gott, och definitivt inte är nödvändigt.. Ska det var så att man kör på "Du vänjer dig"-teorin/metoden, well då kan man ju rent hypotetiskt i slutändan antagligen käka/dricka de flesta vidriga saker..

Frankrike imorgon, en veckas välbehövd skidåkning...

Au revoir!

3 kommentarer:

Anonym sa...

men som du var inne på i början av ditt inlägg (innan du gjorde en inte så otippad helvändning..hehe) så är det mer än smaken...det är ju känslan!

Anonym sa...

Haaaannaaa!!! Hoppas att du har det tipptopp i la france! Jag saknar dig på msn hehe! Om två dagar sticker vi, jag o malin! Vi får ta igen allt sen när jag kommer tillbaka! Ska försöka gå in på min blogg o skriva lite då o då med! Puss!!!

Anonym sa...

o du, jag sa samma sak ... varför lära sig dricka kaffe? Men ibland så är det så sjukt gott, o ibland väldigt behövligt när man t ex sitter o tentapluggar! Puss F!