onsdag, januari 30, 2008

summasumarum!

Jag vaknade upp i mandags och insag att jag har en vecka kvar.
Satte mig upp i sangen och satte pa flakten, la mig ner pa mage pa sangen.
Lyssnar pa tuppen utanfor som har hallt pa att gala de senaste tva timmarna.
Hem, hem till regn, till kyla, till arbete... na, jag vander mig over till rygg och inser att jag inte alls vill aka hem.
Hem, hem till min lagenhet, mitt kok, god mat och underbar vanner... okej da, jag kan val aka hem. Satter mig upp och tittar pa klockan 6.00... alldeles for tidigt.
De vita gardinerna i mitt rum haller inte solen ute, jag ser skuggan av traden malas pa mina vaggar och lagger mig ner igen for att reflektera lite mer over det faktum att jag har en vecka kvar.
Inser under den halvtimmer jag ligger och stirrar i taket att jag ar nojd.
Jag har gjort mycket pa min en och enhalv manad i Costa Rica. Jag har sett strander helt ode, vandrat i regnskog, sett vulkaner och sjoar, dansat salsa och lyssnat pa reagge, haft bonfire pa stranden och badat i karibiska havet. Surfat och atit god som acklig mat. Traffat coola manniskor och lart mig lite mer spanska. Upplevt en kultur och sett apor.
Min plotsliga insikt om att jag var nojd fick mig att kanna mig som ja kunde aka hem redan da, i mandags morse. Val i skolan andrades den insikten till att jag var glad over en vecka till.
Imorgon ska vi segla, pa torsdag canopy och helgen ska vi surfa o dansa.
Sen.... sen ar jag faktiskt redo att komma hem!

karlek!/h

Inga kommentarer: