tisdag, mars 06, 2007

virrigdag.

- vilken färg är svart?
E & S tittade på mig som två fågelholkar
- svart? svart som dessa byxorna.. E pekar på sina svarta byxor.
- Eller som muggen därborta... S pekar mot den svarta plast muggen på hyllan bakom.
Själv förstår jag inte varför de börjar beskriva hur svart ser ut, det vet jag väl! Senare insikt om att jag sagt fel kommer då båda två mycket tydligt talar om detta för mig.
Jag fortsätter mitt tappra knappande på datorn för att få ut de prislappar som behövs till de varor som kommit. E pratar i telefon med någon i stockholm, någon som uppenbarligen frågat honom om vi har mycket folk i butiken:
- Nej inte en kotte, har ni?
Personen på andra sidan svarar Ja
- Jaha, ska vi göra ett byte? Ni får hanna så kan ni väl skicka ner några kunder..?... Nej nej, vanligtvis är hon bra, just idag vet jag inte vad hon håller på med...
E ler, stort leende...

Så nu väl hemma, i väntan på att soppan ska koka klart, är jag i alla fall medveten om att jag vanligtvis är bra... idag var väl helt enkelt inte min dag!

/h

Inga kommentarer: