torsdag, november 22, 2007

blött hår

Jag tycker alltid det ser så fräscht ut när folk har blött hår. Ibland kommer det in någon hurtig brud på jobbet med träningsväskan slängd över axeln och de fuktiga håret utsläppt, och det ser ju så friskt ut på något sätt. Får mig att tänka på sommar, simning, friska och glada människor.

Skyndade mig hem efter träningen idag, skall hem till J och fika. Så jag slängde mig in i duschen, sköljde ur håret och ställde mig sen framför spegeln. Försökte rufsa till det, få det att ligga så där fräscht och hurtigt. Få det att se snyggt ut... Men ack! Jag är inte snygg i blött hår! Punkt! Varför kan jag inte få vara det? Se sådär sommar fräsch ut som jag tycker alla andra gör... Nej ja ser mer ut som en dränkt katt. Suck!

Nej, nu går min spårvagn snart.. Imorgon bitti ska de simmas, fast jag vet att det är tråkigt har jag gett mig sjutton på att få det kul. Några tips?

/h

1 kommentar:

Unknown sa...

Du kan ju alltid skita i att simma och bara hoppa från svikten istället, det är mitt tips.
/t